FAQ
Vragen over corawine.be
Zijn de wijnen op corawine.be dezelfde als in de cora hypermarkten? - tonen -
Ja, maar naargelang de voorraden in de winkels is het mogelijk dat een wijn verkrijgbaar is in een cora hypermarkt en niet meer op corawine.be.
Zijn de prijzen op corawine.be dezelfde als in de cora hypermarkten? - tonen -
Ja. De verkoopprijzen zijn dezelfde, behalve bij tijdelijke lokale promotieacties.
Zijn de promoprijzen die gelden tijdens de Wijnbeurzen dezelfde op corawine.be? - tonen -
Ja. Alle wijnen die worden voorgesteld in de catalogi van de cora Wijnbeurzen zijn tegen dezelfde promoprijzen verkrijgbaar op corawine.be, zolang de voorraad strekt.
Vragen over de bestelling
Ik heb een wijn gezien in een cora folder, maar vind hem niet op corawine.be. Kan dat? - tonen -
Zijn alle wijnen op corawine.be beschikbaar? - tonen -
Ja. Alle wijnen die bij de bestelling worden aangeboden, zijn beschikbaar in onze opslagplaatsen. Als een wijn niet meer in voorraad is, wordt hij automatisch van de website verwijderd.
Hoe plaats ik een bestelling? - tonen -
Geef voor elke wijn het aantal gewenste flessen op via de knop “In winkelmand”. Bij uw eerste bestelling moet u uw gegevens invoeren via uw klantenrekening. Dat doet u vóór u de bestelling plaatst of op het ogenblik dat u ze bevestigt.
Geldt er een minimumbestelling voor de levering? - tonen -
De enige voorwaarde is dat u moet bestellen per karton of houten kist van 6 flessen. U kan één enkel karton bestellen.
Kan ik per fles bestellen? - tonen -
Nee. De minimale besteleenheid is een karton of houten kist met 6 flessen van 75 cl.
Kan ik verschillende wijnen mengen om een karton van 6 flessen samen te stellen? - tonen -
Nee. De wijnen worden geleverd in hun originele verpakking, zoals ze rechtstreeks van het domein komen. U kan alleen bestellen per karton of houten kist met 6 flessen van dezelfde wijn.
Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling? - tonen -
Ja. U krijgt automatisch een e-mail met de bevestiging van uw bestelling en een overzicht van de referenties, zodat u die ook later nog kan bekijken.
Kan ik een lopende bestelling nog wijzigen? - tonen -
Nee. Van zodra u uw bestelling hebt bevestigd, kan u ze niet meer wijzigen.
Kan ik mijn bestelling afdrukken? - tonen -
Ja. U kan uw bestelling printen nadat u ze hebt bevestigd.
Kan ik mijn bestelling of een vorige bestelling terugvinden op de website? - tonen -
Ja. Alle bestellingen worden opgeslagen in het archief. U kan ze bekijken via uw klantenrekening.
Kunnen anderen mijn bestelling bekijken? - tonen -
Nee. U bent de enige die via uw paswoord toegang heeft tot uw rekening.
Wat als ik het paswoord van mijn klantenrekening ben vergeten? - tonen -
Paswoord vergeten? Klik op de link 'uw paswoord vergeten?' in het loginscherm.
Ik wil graag een factuur. Kan dat? - tonen -
Ja. Vul bij uw account-gegevens uw BTW-nummer in en vraag bij het bestellen een factuur aan.
Vragen over de levering
Hoe kan ik laten leveren? - tonen -
Hoeveel kost de levering? - tonen -
De kosten bedragen € 10 voor elke levering in België, in de week en op zaterdag tussen 8 en 18u, ongeacht het aantal flessen. Leveringen van € 300 (btw inbegrepen) zijn gratis. U kan ook ’s avonds en op zaterdag (voor- of namiddag) laten leveren; in dat geval wordt een supplement van € 6 tot € 7,50 in rekening gebracht.
Kan ik ’s avonds laten leveren? - tonen -
Ja. In dat geval wordt een supplement van € 6 aangerekend voor elke levering tussen 18 en 22u tijdens de week.
Kan ik het uur van levering kiezen? - tonen -
Nee. U kan echter wel een tijdvenster kiezen: van 8 tot 18u in de week, van 18 tot 22u in de week en op zaterdag tussen 8 en 18u, tussen 8 en 13u of tussen 13 en 18u. Naargelang het gekozen venster betaalt u een supplement van € 6 tot € 7,50.
Kan ik meer nauwkeurige informatie over het tijdvenster krijgen? - tonen -
Ja. Op de dag van de levering wordt u rond 8u ’s ochtends automatisch een e-mail gestuurd met het uur van de levering (in een venster van 3 uur). We melden u bijvoorbeeld dat uw bestelling wordt geleverd tussen 14 en 17u.
Kan ik de dag van levering kiezen? - tonen -
Ja. De levering kan gebeuren binnen de 7 werkdagen na de dag van de bestelling, zaterdag inbegrepen.
Kan ik de dag na de bestelling laten leveren? - tonen -
Nee. Elke bestelling die in de week wordt geplaatst vóór 13 u kan twee dagen later worden geleverd. Een bestelling die in het weekend wordt geplaatst, kan worden geleverd vanaf dinsdag.
Kan ik mijn bestelling op zaterdag laten leveren? - tonen -
Ja, mits een toeslag van € 3 voor levering tussen 8 en 18u, € 7,50 voor levering tussen 8 en 13u of € 6 voor levering tussen 13 en 18u. Op zaterdagochtend wordt u rond 8u automatisch een e-mail gestuurd met het uur van de levering (in een venster van 3 uur). We melden u bijvoorbeeld dat uw bestelling wordt geleverd tussen 13 en 16u.
Wat gebeurt er als ik afwezig ben op de dag van de levering? - tonen -
Ben je afwezig, dan wordt een kaartje in uw brievenbus achtergelaten en sturen we u een e-mail. Via een weblink kan u een andere leveringsdag afspreken.
Hoe kan ik genieten van gratis levering? - tonen -
Bestel voor meer dan € 300 (btw inbegrepen) en laat uw bestelling in de week of op zaterdag tussen 8 en 18u leveren op om het even welk adres in België.
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd op het gekozen adres? - tonen -
Vanaf de volgende dag als u de bestelling in de week plaatst vóór 13u. U kan echter de dag kiezen die u het best past binnen de 7 werkdagen na de dag van de bestelling.
Kan ik buiten België laten leveren? - tonen -
Nee. Leveringen zijn alleen mogelijk op het Belgische grondgebied.
Kan ik losse flessen laten leveren? - tonen -
Nee. Bestellen kan alleen per karton of houten kist van 6 flessen in de originele verpakking van het domein.
Kan ik verschillende flessen laten leveren in een karton van 6? - tonen -
Nee. Bestellen kan alleen per karton of houten kist met 6 flessen van dezelfde wijn. We werken met de originele verpakking van het domein.
Is de levering gegarandeerd? - tonen -
Ja. Alle wijnen die bij de bestelling worden aangeboden, zijn beschikbaar in onze opslagplaatsen. De levering van de flessen in goede staat is gegarandeerd. Bij verlies, breuk of beschadiging worden de flessen gratis vervangen, zonder bijkomende leveringskosten.
Wat moet ik doen als de levering niet overeenstemt met mijn bestelling? - tonen -
Als u een probleem vaststelt, meld het dan op de leveringsbon. Naargelang het probleem kan u de levering geheel of gedeeltelijk weigeren. Breng ons daarvan op de hoogte via het contactformulier dat u op de website vindt.
Kan ik laten leveren op kantoor, bij een vriend, bij een buur, op mijn tweede verblijfplaats? - tonen -
Ja. U kan in uw klantenrekening meerdere leveringsadressen invoeren. Bij de bestelling kiest u dan gewoon het gewenste leveringsadres.
Vragen over de garanties
Een wijn bevalt me niet. Kan ik hem omruilen? - tonen -
Hoe ga ik te werk om een wijn om te ruilen? - tonen -
Steek de (lege) fles die u niet bevalt terug in het karton bij de 5 andere flessen en meld ons het probleem via de link “Een wijn terugsturen”, die u vindt in de rubriek "mijn orders" van uw account. We contacteren u snel om een datum voor de terugname van het karton af te spreken en uw rekening te crediteren.
Een wijn die ik heb gekocht in een cora hypermarkt bevalt me niet. Kan ik me laten terugbetalen via corawine.be? - tonen -
Nee. In dat geval moet u contact opnemen met de hypermarkt waar u de wijn hebt gekocht.
Een wijn die ik heb gekocht via corawine.be bevalt me niet. Kan ik hem omruilen in een cora hypermarkt? - tonen -
Nee. Een wijn die u hebt gekocht op corawine.be kan alleen worden omgeruild via corawine.be.
Hoe kan ik contact met u opnemen? - tonen -
Via het contactformulier dat u vindt aan de onderzijde van elke pagina op de website.
Hoe krijg ik toegang tot mijn persoonlijke gegevens? - tonen -
Eens u ingelogd bent kunt u naar uw accountinformatie gaan door op uw naam te klikken bovenaan de pagina. Daar vindt u alle gegevens die u ons heeft meegedeeld, evenals uw bestelhistoriek. U kunt de informatie op elk moment wijzigen.